Faceți căutări pe acest blog

duminică, 4 noiembrie 2012

The Art of DAR - prmovarea artei transilvanenilor

Doua mari fundatii, ADEPT Transilvania si AGAPIS si-au unit fortele pe situl The Art of DAR in aceeasi directie, pentru a promova Romania si arta transilvanenilor prin comercializarea de produse create de micii producatori din aceasta zona. The Art of DAR, lansat luni, 22 octombrie, 2012, la targul „Global Food Marketplace”– SIAL, Paris, inseamna de fapt promovare prin comercializarea intr-o formula de lux a dulceturilor romanesti.



Ambalate in recipiente lucrate cu migala, de artisti in sticlarie si in arta bijuteriei, fiecare este asezat intr-o rama de lemn, alaturi de o lingurita de argint, ca la marile curti boieresti, aceste produse costa 365 de euro bucata, cate zile sunt intr-un an.Exclusivismul provine din crearea unui ambalaj special, de cei mai buni meşteşugari locali și numărului limitat, 1001 de bucați pentru fiecare zonă: Tarnava Mare şi Valea Barcaului. The Art of DAR, contine produsul dulce: miere sau gem, recipientul din sticla argintat, realizat manual și înseriat, lingurita de argint cu logo-ul zonei, suportul din stejar lustruit cu ceara de albine. De asemenea, pentru fiecare produs vandut se vor planta cinci stejari, care vor purta numele detinatorului.
Promovarea se face prin situl amintit mai sus, www.artofdar.ro si prin contul de facebook pe care puteti afla mai multe despre cei care s-au implicat in acest proiect.

Momentan, pe site sunt prezentati doi producatori:

- Producatorul de gem Gerda, sau “Mama Gerda” si soțul ei, Nicu, care sunt si proprietarii unei pensiuni din zona Tarnava Mare: Viscri nr 22 , care poate gazdui pana la 15 turisti deodata ;

- Apicultorul anonim autoinditulat „Un apicultor inimos din Salaj”,care face parte din Federatia Asociatiilor Apicole din Romania, este un tehnician veterinar nascut in comuna Horoatu Crasnei- Salaj, acum 63 de ani si practica apicultura de peste 50 de ani, aceasta fiind o traditie de familie.

Unice datorita calitatii superioare a produselor: mierea din Valea Barcaului si gemul,sunt preparate după o reteta speciala a Gerdei Gherghiceanu din Viscri, regiunea Tarnava Mare. Aceste zone sunt recunoscute pentru biodiversitate si pămantul curat, fara urme de îngrasaminte chimice sau insecticide.Produsele comercializate pe site sunt :

- Dulceata de nuci verzi
- Gem de macese
- Gem de mure
- Gem de fructe de soc
- Gem de corcoduse galbene
- Gem de corcoduse rosii
- Miere cu hribi de padure
- Miere cu prune uscate si nuca
Pe site, mai sunt prezentate doua zone frumoase din tara noastra :

1. Tarnava Mare, situata in sudul Transilvaniei, zona a satelor sasesti cu aproape 100.000 de persoane care traiesc intr-un loc ramas neschimbat de 800 de ani.

2.Valea Barcaului care aduna la un loc Izvoarele Barcaului, pastravaria de la Tusa, mori de apa, ruinele cetatii Subcetate, pietrele de la Preoteasa, ape termale, Castelul Banffy, mlastina de la Iaz, muzeul etnografic, Valea Morii, padurea Lapis cu cerbii lopatari, sate de slovaci, rezervatie de bizoni si multe altele.

Pentru ca ambalajele produselor sunt facute din sticla si lemn cu decoratii si argint, cei care contribuie la acestea sunt :

- Artistul Sticlar Ion Tamaian, un artist sticlar bine cunoscut in tară si in strainatate, cu lucrari care au fost expuse in galerii si simeze din tară (Sibiu, Cluj-Napoca, Baia Mare, Bucuresti), dar si in Europa (Germania, Elvetia, Franta, Suedia, Norvegia), SUA și Japonia ; lucreaza impreuna cu 50 de angajati la crearea borcanelor inedite in care sunt ambalate mierea, gemurile si dulceturile comercializate;

- Artistul Decorator Ligia Bodea, o tanara de 19 ani din Iaz, judetul Salaj, este cea care a ceruit ramele de stejar ale acestor produse transilvanene de excepție;

- Argintarul este firma romano-germana Dras Group a carei activitate a inceput acum 17 ani in Turda, Cluj, iar personalul de 15 oameni lucreaza la obiectele de argint care se gasesc in pachetele dulci;

- Tamplarul Sipos Stefan, nascut in 1959, tehnician la Universitatea de Arte și Design „Ion Andreescu” din Cluj- Napoca, a participat la numeroase concursuri, in anii 80 castigand locul I, la Concursul de meserii pe tară.

Situl are si varianta in limba engleza, pentru ca se adreseaza in primul rand turistilor straini care doresc sa descopere Romania, oamenii, peisajele si produsele romanesti de exceptie.
Va dau 4 motive pentru a cumpara si face cadou aceste produse:
- sunt facute in casa
- sunt ambalate deosebit
- pentru fiecare produs vândut se vor planta cinci stejari
- banii proveniti din vanzare se vor folosi pentru actiunile de dezvoltare rurala acelor doua fundati. Scopul lansarii acestui produs, The Art of DAR este promovarea regiunilor Tarnava Mare şi Valea Barcaului, a biodiversitatii bogate,  a mestesugarilor si produselor din cele două zone. 

Sponsorii acestui proiect sunt:



Surse : www.artofdar.ro, contul lor de facebook, www.protv.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu