Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Viitorul e mai aproape decat crezi


Am sa incep cu o poveste petrecuta acum aproape doi ani, cand am fost pus in situatia sa ii comand unui coleg un laptop. In aceeasi perioada, aveam de testat si de implementat un modul ERP care presupunea interactiunea cu un monitor touch-screen intr-un service auto.Pare ca sunt off-topic, dar daca aveti un pic de rabdare, veti vedea unde vreau sa ajung. La alegerea acelui laptop aveam un buget care nu trebuia depasit si, cautand in acea perioada, prin magazinele online am vazut un laptop cu monitor touch-screen. Era primul de care auzisem si ma tenta sa il cumpar pentru ca ma gandeam ca puteam in acelasi timp sa testez si aplicatia pe el. Din pacate, pretul era mai mare decat bugetul si nu am avut ocazia sa pun mana pe el atunci. Nu tin minte acum ce marca era, probabil un Acer, dar imi parea interesanta ideea de a putea interactiona direct cu ecranul si nu prin intermediul unui mouse.Mai tarziu, a trebuit sa cumpar si un monitor touch-screen pe care am testat efectiv aplicatia si pot spune ca nu a fost atat de placut pe cat imi imaginam. Precizia ecranelor touch de atunci lasa de dorit destul de mult.
Acum, ca am stabilit oarecum primul pas, aproximativ cand s-a dat startul pentru ecranele touch pe laptop, pot spune ca abia anul trecut am putut vedea un sistem de operare care se foloseste din plin de un ecran touch. Acesta a fost al doilea pas, unde tehnologia aparuta de ceva timp s-a intersectat cu softul creat special pentru ea. Urmeaza, in viitorul apropiat, sa apara si sa se dezvolte mai multe aplicatii, al treilea pas care sa faca din ce in ce mai utile aceste ecrane touch.
Odata cu dezvoltarea rapida a tabletelor, ni se pare ca laptopurile sunt pe cale de disparitie, insa, inca sunt lucruri pe care nu le poti face usor pe o tableta si aceasta se poate schimba doar reinventand aplicatiile. O suita office pe tableta, astazi, nu este decat o adaptare a celei vechi, gandita in trecut sa o poti folosi mai mult cu un mouse.Astept cu interes ca cineva sa reinventeze excelul sau wordul pentru a profita din plin de contactul cu ecranul si mai putin de mouse.
Imi aduc aminte, ca prima oara cand am pus mana pe un mouse imi parea incomod, ma gandeam ce as putea face cu el si nu pot face de la tastatura, era ceva in plus pe vremea aceea. Apoi au aparut aplicatiile care il foloseau. Din ce in ce mai multe si mai dependente de el. Apoi, nu ne-am mai imaginat calculatorul fara mouse. 

Ei bine, a venit vremea sa o facem. Incepand cu Windows 8 si cu modelele de portabile Asus VivoBook S200 si S400, cu carcase metalice in linia stilistica a lui ASUS ZENBOOK si ecrane capacitive multi-touch de la 11.6" la 14", se urmareste simplificarea modului de operare cu un computer prin eliminarea pe cat posibil a lucrului cu mouse-ul. Ca o paranteza, toate modelele VivoBook includ 32GB spațiu de stocare gratuit timp de 3 ani in ASUS WebStorage. Modelele au fost gandite sa fie usoare, confortabile si transportabile, cu margini rotunjite ca o carte, de unde si numele seriei si sunt echipate cu tehnologia ASUS SonicMaster care reda un sunet puternic cu un bass mai profund si o voce mai clara si functia instant-on ce permite reluarea lucrului in 2 secunde. Desi, momentan se detaseaza mai mult prin portabilitate decat prin utilitate, sa nu uitam ca, atunci cand au aparut, tabletele nu pareau a fi prea utile si totusi, in ultimul timp, piata este inundata de modele, iar cererea de tablete este in crestere.
Asa cum s-a intamplat si cu mouse-ul, abia de acum incolo va trebui sa ne imaginam aplicatii care sa folosesca ecranul touch, fie pe laptop sau chiar pe monitoarele unitatilor PC, va trebui sa gasim solutii pentru unele probleme, in primul rand estetice, cum ar fi urmele de degete de pe ecrane - temporar exista foliile, insa in timp, probabil vor apare ecrane tratate special pentru aceasta.
In prezent, in afara de cateva aplicatii portate de pe tablete pe Windows 8, marea majoritate a lor fiind jocuri si vestita interfata Metro, inca nu se vad multe utilitati pentru ecranul touch.
Dar viitorul il facem noi. Si e mai aproape decat crezi.


V-am spus asta anul trecut.


Acum ma credeti?

Puteti gasi Asus S400 cu procesor Intel Core i7 la 1.90GHz, 4GB ram, HDD 500GB + SSD 24GB, TouchScreen de 14", cu sistem de operare Microsoft Windows 8 pe stoc la un pret de aproximativ 3700 ron (link afiliat).
Acest articol a fost scris în cadrul concursului blogwars.ro.
Sursa: youtube, techinstyle.ro, medialook.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu