Faceți căutări pe acest blog

luni, 7 octombrie 2013

Samsung Galaxy S3 mini - primele impresii

Sunt cateva luni de cand am schimbat Desire pe S3 mini si pot sa zic ca mi-am facut o parere despre ultimul. Avand in vedere ca pe Desire l-am tinut mai mult de 2 ani si 6 luni, pot spune ca S3 mini este un pas inainte. Unul mic.
Hardware-ul este apropiat de ceea ce imi doream, cand aveam Desire, ca dimensiuni si mai ales memoria pentru aplicatii. Memoria interna disponibila este de aproximativ 4.55 GB din cei 8 GB ai telefonului. Dupa ce am instalat programele uzuale si Real Racing 3, am ramas cu 1.5 GB liberi. Pot spune ca am avut noroc sa dau peste un kit de igo care se poate instala pe cardul microSD, altfel mai ocupam cel putin 600 MB cu el(doar cu harta Romaniei). Daca tot vorbesc de Real Racing 3, pot sa va spun ca se misca onorabil pe telefon, desi tot ce are la dispozitie este un Mali 400 si aproximativ 200 MB de ram liberi. Are momente cand agata un pic, dar este jucabil. Am mai incercat Asphalt 6, Asphalt 7, Asphalt 8, cu aceleasi performante. Treaba este ca, odata obisnuit cu controalele de pe RR3, nu am mai reusit sa pilotez masina in Asphalt cu usurinta de altadata.
Bateria tine o zi, insa depinde si cum o folosesti. Pentru Desire, dupa 18 luni de folosire, am schimbat bateria cu alta originala, venita in blister (sa nu faceti prostia sa luati baterie in punguta, sunt multi care vand refurbished drept noi si nu tine cat una noua originala). Astfel ca ajunsesem sa ma tina bateria ca in prima zi de functionare - aproximativ o zi si jumatate. La S3 mini, la inceput ma tinea o zi, apoi a inceput sa se acomodeze softul cu bateria si a ajuns spre o zi si jumatate. Acum, dupa o folosire destul de intensiva, zic eu, cu apeluri, bluetooth activat, wifi la munca si date pe drum spre casa, aproximativ doua ore de ascultat muzica in casca si ceva internet si e-mail, doua curse de RR3, ajung seara acasa cu 20-25% din baterie, pe la ora 20.30.


Cam atat cu laudele, sa incep cu criticile:
- asa cum am mai spus, memoria interna, de 8 GB, desi mult mai mare decat cea de pe Desire, imi pare acum insuficienta, cel putin un 16 GB (de fapt 12 GB utilizabili) ar fi fost altceva pentru telefon;
- a inceput sa agate in meniuri, mai ales in contacte are un lag sesizabil, lucru care imi pare inacceptabil pentru un telefon nou;
-  din pacate, procesorul este doar un dual-core la 1GHz, iar aplicatiile se instaleaza in memoria interna a telefonului, asa ca cei 32GB de pe cardul microSD nu ajuta la mare lucru, pe el nu se salveaza decat pozele si filmele facute de camera telefonului;
-  dupa ultimul update de soft, venit pe canalul oficial OTA, am inceput sa am probleme cu localizarea, in special cu satelitii. Dupa un restart, totul e ok, dar nu stiu pentru cat timp. Ajuta si descarcarea pozitiei satelitilor cu ajutorul aplicatiei GPS status.
In ceea ce ma priveste, as evalua telefonul, avand in vedere cum se comporta, la un 800-900 lei, pret la care a si ajuns intre timp. Chiar si asa, m-as gandi de doua ori inainte sa dau banii pe el. Norocul meu a fost ca l-am primit gratuit de la Vodafone, sau mai bine zis de la serviciu, odata cu portarea numerelor. Pretul la care a fost lansat anul trecut nu merita platit, luand in considerare raportul performante/cost. Din pacate, in aceasta categorie de pret (800 lei) nu poti sa iei nimic mai bun nou, poate un Nexus sau un Galaxy S2 second-hand.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu