Faceți căutări pe acest blog

marți, 5 noiembrie 2013

Cum era in 2007?

Viktor Kapra ne provoaca sa ne amintim cum era in 2007. Am stat putin sa ma gandesc la ce se intampla in acel an si, ajutat de internet, voi enumera cateva din cele mai importante gadgeturi/softuri/inventii/intamplari din anul 2007 :
- China a fost prima tara care a trecut la telefonie 4G (noi abia ne zbatem sa intram in hora acum, in 2013, raportand 4G peste tot si avand in realitate doar cateva zone cu acoperire 4G);
- aparusera memoriile DDR2 la 800 MHz de 1 GB  si aveau preturi ametitoare, se anunta DDR3 (acum am 8 GB ram si nu pot spune ca totul se misca perfect fara un SSD);
- a aparut Google Calendar online, Google Earth 4, Gmail devine public cu 1 GB capacitate de stocare, Google Sky (oare ce ne-am face fara Google? fara mail, fara blogger, fara Android?);
- a fost lansat Windows Vista , MS Office 2007 cu noile formate docx, xlsx, etc, Games for Windows, apar primele zvonuri despre Windows 7 si SP3 pentru XP (in ceea ce priveste formatele noi impuse, pot spune ca m-am "lovit" de multe ori de ele si de incompatibilitatile cu versiunile vechi de office);
- Creative prezinta ALchemy (care a murit la fel de repede cum a aparut);
- Matrox inca se lupta cu ATI si nVidia pentru piata placilor video (si apoi dispare la scurt timp);
- s-a lansat WordPress 2.1, Zoso se lupta cu Visurat in concursurile dedicate blogerilor  ;
- Bill Gates viziteaza Romania in februarie;
- Firefox 2.0 castiga teren in fata lui IE7, se anunta IE8 , Netscape moare incet dar sigur;
- Seagate se lauda cu cele mai rapide HDD din lume: 15.000 rotatii/minut;
- Apple isi prezinta primul telefon iPhone in 2 versiuni: cu 4GB si cu 8GB memorie interna;
- apar primele SSD-uri: Ritek, PQI, SanDisk, Samsung, Intel, primul HDD de 1 TB de la Hitachi, cardurile microSD de 8GB;
- apare prima placa video dual-GPU de la ATI (Saphire X1950 Pro);
- apar jocurile Crysis, Half-Life Episode 2, Portal, Team Fortress 2, S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, Bioshock, Command & Conquer 3 Tiberium Wars, NFS Pro Street, Clive Barker’s: Jericho, Unreal Tournament III, The Witcher, Soldier of Fortune Payback, BlackSite Area 51, Call of Duty 4 Modern Warfare, Gears of War, TimeShift ;
- Nintendo Wii era vazuta ca o amenintare serioasa pentru Xbox 360, PS3 e disponibila in Romania prin Flanco, apare PSP 2000;
- se incerca sa sa gaseasca o solutie optima, cat mai ieftina, pentru OLPC;
- Google era in topul celor mai bune locuri de munca;
- Sony Ericsson prezinta noile modele de telefoane K810i si W880i;
- apare Razer DeathAdder si Lachesis ;
- UE hotaraste sa renunte la becurile incandescente pana in 2008;
- apare Noctua NH U12F;
- se lanseaza varianta mobila a site-ului Youtube;
- AMD lanseaza procesorul X2 6400+ (procesor pe care l-am cumparat in 2008 si a parasit unitatea in stare de functionare in 2010);
- apare noua Skoda Fabia, care are 4 stele EuroNCAP (masina pe care am cumparat-o in 2008);
- se anunta USB 3.0 pentru anul 2008;
- jocurile Far Cry, Prince of Persia: Sand of Time, Tom Clancy’s Ghost Recon si Rayman Raving Rabbids sunt lansate in sistem ad-supported;
- sunt prezentate procesoarele Nehalem si Penryn de la Intel;
- McDonald’s a anuntat ca urmeaza sa ofere WiFi gratuit in restaurantele sale ( la noi in tara, ceva mai tarziu);
- se lanseaza primul laptop cu procesor quad-core, marca Pioneer;
- apar primele telefoane GSM dual-sim de la Phillips si Samsung;
- apare ASUS – Eee PC 4G;
- situl Demonoid a fost inchis de CRIA (Canadian Recording Industry Association);
- se anunta AM3 de la AMD;
Tot ce am subliniat din cele de mai sus mi-au trecut prin mana, intr-o forma sau alta, fie ca am fost proprietar, am incercat sa repar, am jucat sau am trecut prin locatia respectiva, am folosit sau am montat/instalat, incepand cu anul 2007 si pana in prezent.
Toate jocurile subliniate au trecut prin calculatorul meu cu procesorul X2 4200+ si memorie ram de 2GB DDR2 la 800 MHz, cu placa video HD3850. Cred ca si acum ar putea face fata la unele din jocurile actuale, insa atunci ma "loveam" mult si eram limitat de placa video. Era foarte scumpa si in prezent, in anul 2013, este foarte scumpa o placa video performanta, pentru a putea juca ultimile noutati in materie de jocuri pe PC.
In prezent, in unitate am un Athlon X4 la 3GHz, 8 GB ram DDR2 la 800 MHz si o placa video HD5770, un SSD pentru sistemul de operare si un HDD de 1 TB pentru date. Chiar si in prezent, placa video nu poate prea multe fata de jocurile actuale, insa am lasat acea parte a vietii mele in urma. Am rarit joaca si am marit timpul dedicat studiului si internetului, astfel ca limitarea pe care mi-o impune placa video nu ma deranjeaza prea mult, cred ca as putea lucra foarte bine chiar si pe unitatea pe care o aveam in 2007.
Poza din articol e chiar cu unitatea mea de atunci (am cautat-o ceva pe computergames, unde o postasem mai demult).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu