Faceți căutări pe acest blog

marți, 22 mai 2012

Cu si despre medici

Am racit si trebuie sa ajung la medicul de familie.Pana aici nimic neobisnuit ati zice, dar medicul meu de familie are program la cabinet, in ture, dimineata sau dupamasa,  dupa care e de negasit.
Mai mult, ca sa pot sa ma duc la o consultatie imi trebuie programare. Adica poti sa fii bolnav, dar trebuie sa te programezi cand te imbolnavesti.Nu oricum, ci cu o zi inainte cel putin.Altfel nu prea am sanse sa intru la doctor.


Ceva de genul..."maine parca ar trebui sa nu ma simt bine, ia sa sun de azi sa imi fac maine o programare la doctor".
Numai in Romania se intampla asa?
E oare legal sa afisezi ca ai program de teren si de fapt sa te doara in basca de pacienti si sa iti inchizi telefoanele in afara programului de consultatii la cabinet?
Daca nu e legal, am unde sa ii pun o vorba buna ?
LE: Am reusit sa intru la consultatie, insa tot nu mi se pare normal sa tii telefonul inchis deoarece nu esti in timpul programului. Asta lasand la o parte faptul ca ar trebui sa fie pe teren dupa ce termina sau inainte de programul de consultatii. Teren care se traduce la noi prin "fac ce vreau, pentru ca pot si nu ma intreaba nimeni de sanatate".Nu e normal. Parerea mea.

4 comentarii:

  1. Nu am nici o adresa de contact pe acest blog....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa te hotarasti: Am o problema urgenta sau e doar o problema.
      In primul caz suni la urgenta 112 sau te deplasezi la urgenta, si-ti expui problema. In al doilea caz... nu-i o urgenta. Suni si-ti faci o programare.
      Acum, practic, pentru o raceala ce putea sa faca doctorul de familie petnru tine? Sa-ti prescrie repaos la pat, ceaiuri si paracetamol? Informatiile astea le stiai singur...
      Sau problema e mai serioasa si trebuie sa te internezi? In cazul asta te duci la urgenta...
      Sa-ti iei concediu medical? Iti faci progamare si-l iei a doua zi.

      Tu cand esti acasa racit ai telefonul firmei deschis? Le raspunzi clientilor? NU e normal. "Parerea mea"
      Dupa ce te suna toti ipohondrii de 10 ori pe noapte o sa ajungi la concluzia ca trebuie sa-ti inchizi telefonul.
      Sau chiar sa-ti schimbi numarul ca un idiot l-a pus la anunturi gay.

      Ștergere
    2. Atunci hai sa desfiintam medicii de familie. Iau banii degeaba. Poti sa lasi telefonul deschis, dar sa il pui pe silent. Macar intra mesajele. Telefonul meu e de la firma la care lucrez si e nonstop deschis. Au fost probleme pe care le-am putut rezolva inclusiv dupa ora 21 sau in concedii (inclusiv concedii medicale in care eram). Mai rare, dar au fost. Medicul de familie are o lista cu pacienti. Cred ca dupa primele 2 luni, stie care sunt ipohondrii si care nu, cui sa raspunda si pe cine sa ignore.
      Mama are un medic de familie care are tot timpul telefonul deschis si raspunde la el oricand. Ii poate da un sfat sau o poate indruma spre urgente daca este cazul. Deci se poate.
      Comoditatea la unii este mare.
      Ideea este ca lucrez undeva unde nu pot sa imi iau liber chiar oricand pentru ca, in unele situatii nu are cine sa imi tina locul. E criza si posturile nu sunt dublate, personalul chiar s-a injumatatit.

      Ștergere