Faceți căutări pe acest blog

vineri, 14 iunie 2013

Scurte de vineri

Vorbesc din experienta personala: Sa nu va luati niciodata RCA si CASCO de la aceeasi firma! Anul trecut am avut un incident cu masina, din vina noastra si am avut surpriza ca, in acest an, la reinoirea politei CASCO, firma de asigurare la care aveam polita veche, sa nu ma lase sa o fac fara fransiza. Dupa cateva mailuri schimbate cu ei, dupa ce le-am explicat ca e pacat pentru ei sa piarda un client care a platit peste 10000 ron in ultimii 5 ani, fara incidente din vina noastra, am reusit sa ii conving sa ma lase si anul acesta sa o fac fara fransiza, dar mi-au marit suma de plata fata de anul trecut. Ei ma vedeau cu paguba dubla: i-am reparat masina nefericitului in care am intrat pe RCA-ul nostru, iar pe a noastra am reparat-o pe CASCO care era la aceeasi firma. Nu stiu cat l-a costat pe el, aveau un Ford si bara din spate era usor atinsa, dar pe noi ne-a costa, pe deviz, vreo 3200 ron (Fabia la care partea din fata era un pic turtita, dar se putea merge cu ea fara probleme). Iata ca putin scandal nu strica, cateodata.
Ieri am avut ocazia sa ma "joc" un pic cu o tableta iPad mini de 32 GB, asta dupa ce am avut "in mana", in ultimul timp, doar Android. Mi-a placut, micuta, usoara, nu agata deloc in meniuri, dar la ce meniuri are, nu cred ca ar avea unde sa agate. In schimb sa pui pe ea filme si muzica sau carti e un mic chin. Intai trebuie instalata aplicatia pentru filme (pentru asta recomand Oplayer HD, care stie sa deschida si subtitrari), apoi in itunes, la aplicatii, dai clic pe ea si in spatiul ei copiezi filmele. Partea buna, care mi-a placut, a fost iCloud - face toti banii. Aceasta tableta trebuia sa inlocuiasca un iPad 2, pe care proprietarul l-a vandut si trebuia sa transfer totul de pe iPad 2 pe iPad mini inainte de a preda vechea tableta cumparatorului. A fost de ajuns un back-up pe iPad 2 in iCloud, apoi o restaurare in iPad mini si gata. Oare pe Android nu se poate asa simplu?
Tot ieri am testat un stick 4G, prin amabilitatea Orange, un Huawei E392. Este dublu ca latime fata de un stick obisnuit 3G si are viteza pe care trebuia sa o aiba stick-ul 3G. Zic asta pentru ca, desi scria LTE la conexiune, avea 3 linii, insa la periferia Bucurestiului vitezele de download/upload nu au trecut de 16Mbps/4 Mbps. Iar partea cu LTE a fost o mica aventura, stick-ul s-a comportat de la inceput ca un 3G, cu viteze de 9.86Mbps/1.67Mbps. Abia mai tarziu, de la suportul tehnic al Orange, am aflat ca trebuie setata reteaua manual pe LTE, ca sa se comporte ca un 4G. Acoperirea cu care se lauda operatorul pe site e, probabil, planul lor de viitor. Tot de la tehnic am aflat ca, deocamdata, 4G exista in Bucuresti si un pic la munte pe partie, probabil in scop de reclama. Pacat ca au facut-o romaneste, doar ca sa bifeze 4G in portofoliu.
Daca tot a venit vorba de Android, am gasit aplicatia care imi trebuia: Moon Reader + Pro. Ce face: imi citeste, cu vocea sublima a celei care se numeste Carmen de la Ivona, carti in castile telefonului. Ma cam plictisisem sa tot ascult muzica la telefon pe drum spre serviciu si acum, in loc de casti, ascult Shantaram de Gregory David Roberts, o carte recomandata de Dobro acum cateva luni. Are vreo 2000 de pagini, asa ca imi va ocupa un pic diminetile. Pana acum mai incercasem si ReadBoox, dar nu stie pdf-uri, iar cand inchideam ecranul telefonului se oprea din citit, ceea ce Moon nu face. Cartea e nemaipomenita, iar aplicatia e perfecta, cel putin pana acum.
Aplicatia Moon Reader + Pro se gaseste in Google Play, e pe bani, dar merita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu