Faceți căutări pe acest blog

duminică, 1 septembrie 2013

Cazare la Orsova

...am gasit intamplator, pentru ca toate pensiunile de pe malul Dunarii din Orsova sunt de obicei pline la sfarsitul lunii August. Am avut norocul sa dau peste oferta de cazare ieftina in Orsova a pensiunii Palos, am sunat si am reusit sa rezerv ultima casuta disponibila. Spun casuta, pentru ca pensiunea Palos este formata din casute cu doua paturi, unul dublu si unul single, amplasate pe malul Dunarii, langa un mic ponton. Ca sa va faceti o idee de cat de frumos este acolo, am facut o poza in care soarele rasarea chiar prin usa de la intrare. Casutele sunt destul de curate (cel putin pe jos, sus gasesti ceva panza de paianjen, dar este acceptabil pentru pretul pe care il dai).
Proprietarul, sau o cunostiinta de-a lui, n-am inteles prea bine, are si o barcuta cu care ne-am plimbat pe Dunare, la cazane. Se numesc cazane,
pentru ca, din cauza curentilor puternici subterani, apa da impresia ca fierbe. Am avut noroc de o zi cu apa linistita, cu valuri nu prea mari, ceea ce va doresc si voua, pentru ca, barca va zguduie fundul destul de tare, din cauza valurilor. Nici nu vreau sa imi inchipui cum ar fi fost pe valuri ceva mai mari. Calatoria dureaza ceva mai mult de o ora, si veti putea vizita si o pestera in drumul vostru, pestera Veterani. Contra unei mici taxe de intrare, ghidul va va explica de ce se numeste asa si cateva evenimente istorice ce au marcat
aceasta locatie. Noi am ales sa mergem mai spre seara acolo, insa va sfatuiesc sa mergeti mai dimineata, spre ora 9.00, cand soarele intra pe o mica gaura din tavanul pesterii si o lumineaza destul de bine pentru a face niste poze frumoase. In imaginea de sus aveti intrarea in pestera, care se face direct de pe malul Dunarii, iar in dreapta puteti vedea capul lui Decebal sculptat in stanca. Din ce povestea cel ce pilota barca, aceasta este a doua sculptura ca marime din lume, dupa cei patru presedinti americani sculptati in muntele Rushmore din America.
Mai spre finalul calatoriei, am ajuns la o alta pestera, in care puteau intra direct cu barca doar cei care aveau barca cu fundul plat. Din cauza stancilor, ceilalti, ca noi, pot vedea doar intrarea.
Desi accesul la aceasta pensiune este destul de dificil, drumul fiind destul de prost, plin de gropi si partial neasfaltat, privelistea, linistea si ajutorul domnului Palos, un baiat pe nume Alex, care face o mancare excelenta, au facut ca cele 3 zile pe care le-am petrecut acolo sa fie nemaipomenite. Atentie, desi baiatul gateste minunat, nu o face in fiecare zi sau la cerere, deci va recomand sa va luati mancare la voi, avand acces in pensiune la frigider, aragaz, cuptor cu microunde si chiar gratar, daca doriti. Aproape de locatie, la aproximativ 6-700 m in oras, aveti un supermarket Billa de unde puteti sa va aprovizionati cu mancare si bautura.
In Orsova mai puteti vizita manastirea Sfanta Ana, care este vizibila pe un deal deasupra localitatii, de unde veti avea o minunata vedere panoramica a Dunarii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu