Faceți căutări pe acest blog

joi, 5 septembrie 2013

Iubiti si cainii vagabonzi - de ce?

Citeam acum o stire ca la Moreni, cineva s-a apucat sa faca curatenie. Foarte bine, zic. Pentru iubitorii de animale, adoptati repede cainii, pana nu se va intampla asta peste tot. Dar daca o faceti, luati cainii de pe strazi si nu le mai dati drumul. Citeam tot acolo "oamenii se tem acum sa isi lase proprii cainii afara pentru ca si acestia ar putea manca produse otravite". De ce sa ii lasi afara? Tine-i in curte sau in casa. Ii scoti afara sa ii plimbi, e ok. Dar nu ii lasi afara nesupravegheati. Sa va zic si de ce: sotia merge in weekend cu fata noastra la cineva, sa invete engleza. Stiti voi - meditatii. Persoana respectiva sta la curte, undeva la capatul unei strazi care e plina de caini. De ce? Pentru ca proprietarii ii lasa afara din curte. O imbecilitate, dupa mine. La prima sedinta, aproape ca erau sa fie muscate amandoua. Au scapat doar pentru ca un vecin cu batul a reusit sa puna haita pe fuga. De atunci nu se duce acolo fara masina proprie. Si se duce, pentru ca profesorul e bun si se intelege bine cu fata noastra. Altfel ar fi fost prima si ultima oara cand se ducea acolo.
Acum intreb de ce? De ce sa imi fie frica sa merg pe strazi noaptea sau ziua? De ce sa nu pot sa alerg liber in parc, de placere, sau sa ma plimb cu bicicleta fara sa ma uit in jur cu atentie dupa caini? De ce sa merg incordat pe strazi, ca intr-o permanenta zona de razboi, in loc sa fiu relaxat? 
Eu am fost deja muscat de un comunitar, acum aproape doi ani. Treceam zilnic pe langa el, era pasnic, nu latra, nu maraia pe nimeni. In acea zi am trecut pe langa el si s-a repezit pe la spatele meu si m-a capsat de coapsa apoi s-a indepartat rapid latrandu-ma. De ce? Nu stiu. A trebuit sa imi pierd dimineata aceea cautand un centru de vaccinare si alte cateva dimineti in urmatoarele doua luni pentru a face seria de vaccinuri. Am ramas cu o frica permanenta fata de caini. Cand vad unul in fata mea pe strada, prefer sa ma aplec sa iau o piatra in mana, just in case... De ce ? Pentru ca un idiot i-a dat de mancare unui caine, l-a obisnuit in acel loc pe strada si apoi nu l-a mai interesat de el. L-a abandonat, in loc sa il adopte si sa il ia in casa/curtea lui. L-a obisnuit cu un spatiu, pe care cainele l-a marcat ca fiind teritoriul lui, iar eu am intrat peste el acolo. Adica pe o strada oarecare, unde puteam sa merg liber, iar acum ma plimb cu teama. 
Eu zic sa moara toti. Poate atunci voi fi si eu relaxat, la fel ca altii, ma voi putea plimba pe strada, voi putea alerga si pedala prin parcuri fara grija. Imi povestea cineva ca se va face un referendum, la care sa ne exprimam alegerea cu privire la comunitari. Votati sa moara. Mai bine sa moara ei, decat fata mea. Mai bine sa se plimbe pe strada si sa se joace fara griji in parcuri, decat sa o ingrijesc dupa muscaturi sau sa o ingrop.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu