Faceți căutări pe acest blog

luni, 17 martie 2014

Benq Joybook P52

Acum 6 ani si 7 luni, am cumparat laptopul Benq Joybook P52, cadou pentru sotia mea, la aniversarea casatoriei noastre. La vremea respectiva a costat putin peste 3000 lei, scump pentru acea perioada, insa a meritat fiecare banut. Configuratia era destul de buna: procesor AMD dual core la 1.6GHz, 1 GB ram, placa video dedicata ATI X1600, cu 256MB memorie video, HDD de 100GB 5400 rpm, DVDRW, ecran de 15.4". 
Laptopul acesta este functional si acum, desi a avut mici probleme de-a lungul vremii: acum 2 ani s-a ars ecranul, pe care l-am inlocuit, iar bateria m-a lasat anul trecut, in vara si am reusit sa gasesc alta noua zilele trecute. I-am facut cateva imbunatatiri pe parcurs:
-  in loc de 1 GB ram acum are 3 GB (are 2 sloturi de memorie si, desi in documentatie se precizeaza ca nu "recunoaste" decat placute de 1 GB, am observat ca "vede" si module de 2 GB);
- HDD l-am inlocuit cu unul de 250GB la 7200 rpm (ma tenta sa ii pun un SSD de 120GB, insa este destul de rapid cu acest HDD);
- i-am curatat sistemul de racire incepand cu al treilea an, cam o data la 6-10 luni si functioneaza la fel de bine ca in prima zi. Temperatura procesorului este de 60 de grade si urca pana la maxim 75-78, atunci cand il solicit serios.
- am trecut de la Windows XP la 7 aproape fara probleme (singurul care nu are driver este cititorul de card, insa pot sa il evit, folosind un cititor de carduri pe USB).
Ma gandesc daca nu ar fi bine sa ii schimb procesorul cu unul mai bun, ceva gen TL-60 la 2GHz, sau un TL-64 la 2.2GHz. Investitia nu ar fi mare, ceva gen 100-120 lei, insa nu stiu daca merita. Are o varsta destul de mare si mi-e frica sa nu ma lase placa de baza.  Mare parte din cei 6 ani a fost folosit pe post de televizor, in combinatie cu un tv tuner extern pe USB, Palmtop TV de la Leadtek, care functioneaza si acum. L-am inlocuit anul trecut, cu un tv 3D smart LG 32LM620S.
As putea vand laptopul si sa iau altul nou, insa nu cred ca as putea lua mai mult de 700-800 lei pe el, desi isi face treaba cu bine in toate activitatile, mai putin in jocurile noi. Este un laptop bun pentru internet, filme, activitati de tip office, iar autonomia bateriei este destul de buna: peste 2 ore in acest regim.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu