Faceți căutări pe acest blog

joi, 24 aprilie 2014

Afilierea in Romania - editia 2014

Inspirat de postarea lui Radu, voiam sa clarific cateva lucruri despre Altex, care a anuntat pragurile de afiliati anul trecut, Bronze, Silver si Gold. In momentul anuntului parea o idee buna, insa nu pare sa fi fost dusa la capat. Diferentele dintre clase nu sunt mari, 1% comision intre Bronze si Silver, iar cei din clasa Gold ar putea imparti comisionul cu clientul final, prin niste link-uri speciale. Nu am testat inca asta, insa pare a fi utila la laptopuri foarte scumpe, telefoane iPhone sau ultimile aparitii de tablete, televizoare cu diagonala foarte mare (altfel cat sa imparti din 3% ,la preturi mici?). O alta aplicatie utila este bookmark-ul, care genereaza rapid link-ul afiliat, insa modalitatea in care este implementata afilierea la Altex duce la un interval minim de 15 minute, pe care trebuie sa le astepti, inainte de a impinge linkul afiliat spre potentialul client. Daca il dai mai departe mai devreme, click-urile nu se inregistreaza. Trist, in conditiile in care, in profitshare si 2 parale, asta se face instantaneu!
Pe de alta parte, uneori aprobarile nu sunt foarte rapide, am observat ca se fac aproximativ o data pe saptamana, in general lunea, dar se intampla sa am comisioane in asteptare si mai mult de 7-10 zile, uneori. Se da vina, in general, pe faptul ca lumea cumpara in rate, sau pe credit si se asteapta dupa aprobarea bancilor. Altfel, dau bonus la voucher 10%, ceea ce facea si emagul in zilele bune, iar promovarea prin adwords este permisa.
Pe forumuri ma mai lovesc de cei de la Pcgarage, asa-zisii “specialisti”, care sunt foarte agresivi si imi pare ca sunt indemnati sa vanda anumite marci/categorii de produse. Se recomanda la greu Intel, desi AMD, in bani mai putini, face acelasi lucru si unele marci nou aparute,semi-necunoscute, in detrimentul celor bune, cunoscute si vechi pe piata.
Profitshare merge in continuare bine, daca ai trafic si continut pe site, care sa atraga potentiali clienti. Ca proportie, am observat ca se pastreaza procentajele de persoane care dau click pe reclame/link-uri: din 100 de vizitatori, in general, maxim 10 dau click pe link-urile afiliate, iar dintre ei, maxim jumatate cumpara ceva, din care iti poate reveni un comision.
Inchei cu faptul ca am inceput sa vand vouchere valabile la comenzile online pe Altex.ro si am inceput sa ma lovesc de tot felul de oameni, unii seriosi, altii mai putin seriosi.
Avand in vedere lipsa de incredere, atat a mea, cat si a potentialilor clienti, am hotarat sa le vand prin 2 modalitati:
- cu cei din Bucuresti sa ma intalnesc fata in fata, ca sa fie mai usor schimbul bani pe voucher;
- celor din provincie le dau contul ING in care baga banii, apoi le generez voucherul.
Pentru ca voucherul este valabil incepand cu a doua zi, dimineata, am dat peste unii care sunt foarte banuitori. Le-am explicat ca eu pot genera voucherul, insa daca ei se razgandesc, eu raman cu ceva greu vandabil (un voucher de valoare fixa), iar pe ei nu pot decat, cel mult, sa ii injur si sa ii fac nesimtiti. Cel mai tare a fost unul azi, care se lauda ca la el "vorba e vorba" si tot incerca sa ma faca sa ii generez voucherul azi si sa imi dea maine banii, dupa ce se convinge el ca e real. Eu ii spuneam ca, fara sa imi dea banii in avans, sau fata in fata, nu vede voucher generat de la mine:

Nu au trecut 30 de minute de la ultima conversatie, in care mai avea putin si se jura pe mama ca el nu se razgandeste, dupa care mi-a zis sa nu il mai generez ca nu are nevoie, a gasit el produsul pe care vroia sa il cumpere la resigilate, putin mai scump decat il lua cu voucherul meu. Good luck buddy!
Paradoxal, m-am inteles foarte bine cu cineva din provincie, desi la prima privire nu credeam ca o sa se intample asta. Omul a platit in avans in contul meu, a fost de acord cu toate conditiile mele si si-a cumparat produsul dorit cu voucher, fara nici o problema, ceea ce ma impinge sa renunt la intalnirile fata in fata si sa cer doar plata in avans in cont, de acum incolo.
In anul 2014, inca mai exista (si vor mai fi in continuare) oameni care nu stiu cu ce se mananca afilierea, care merg in continuare pe principiul "sa moara si capra vecinului". Pe de alta parte, mai sunt si unii care nu stiu cum sa incalce mai mult regulile, sa traga cat mai mult farfuria din fata altora spre ei. Sa incepem cu primii: un Ion care da cu bata in balta. Cred ca era inevitabila aparitia unuia ca el, ca tantarul vara. In ceea ce priveste pe ultimii, au inceput sa apara agregatoare si unelte pentru chrome, care nu imi par tocmai legale, chiar si shopmania a inceput, usor, sa puna link-uri afiliate. Daca se raspandeste, va fi greu de concurat cu traficul pe care il au comparatoarele de preturi.

4 comentarii:

  1. "...Ca proportie, am observat ca se pastreaza procentajele de persoane care dau click pe reclame/link-uri: din 100 de vizitatori, in general, maxim 10 dau click pe link-urile afiliate, iar dintre ei, maxim jumatate cumpara ceva, din care iti poate reveni un comision."...

    Cred ca glumesti... Vrei sa spui ca in profitshare ai o rata de conversie ce se aproie de 50%?

    Afilierea in ro mai are multe de invatat... Sunt multe exemple atat la altex , profitshare cat si 2parale unde apar probleme la nivel de magazin online si comisioanele nu sunt inregistrate.

    RăspundețiȘtergere
  2. daca te apropii de 50% inseamna ca esti prea bun.. Totusi nu imi vine sa cred si cred ca analizezi pe prea putine date...
    Daca intr-o zi 2 clicuri si 1 comanda e irelevant.
    Daca ai 1000 de clicuri si 500 comenzi atunci da... esti prea bun pentru Ro:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti dai seama ca vorbesc de datele mele. Si ai ghicit, nu am 1000 click-uri...si e relevant pentru mine. Pentru altii...sa vorbeasca pe datele lor.

      Ștergere