Ce inseamna ambasador ? Ambasador este o persoana insarcinata cu o misiune, care are de transmis un mesaj. Este una din definitiile din DEX, care se potriveste cel mai bine acestui context. Vreau sa precizez din start, ca nu am scris acest post pentru ca m-a rugat Haotik sa il ajut. L-am scris din proprie initiativa, pentru ca, desi nu il cunosc prea bine, simt ca merita sa fie ambasador Samsung. De fiecare data cand ne-am "intersectat" pe internet, omul acesta a incercat sa ma ajute, desi nu i-am cerut in mod express, iar acum incerc sa ii returnez bunatatea.
Am cautat pe net "ce inseamna ambasador Samsung", insa nu am gasit ceva concret. Toata lumea incearca sa arate beneficiile care vin odata cu functia de ambasador Samsung, dar aproape nimeni nu specifica ce se cere de la un ambasator Samsung, sau de la un potential ambasador. Spun aproape nimeni, pentru ca singurul post concret, care atinge subiectul, este cel de la ioanabarbu.com, din care voi cita mai jos :
Un online brand ambasador potrivit este cel care:
- intelege si apreciaza valoarea brandului si a produselor sale ca utilizator experimentat (adica, mai simplu spus, trebuie sa ii placa brandul al carui ambasador este)
- are capacitatea de a intelege valorile si prioritatile de marketing ale brandului si de a le respecta
- cunoaste si poate utiliza canale de promovare astfel incat sa se puna in valoare atat pe el cat si brandul
- intelege ca imaginea si actiunile sale se reflecta asupra brandului
- este constient de viteaza de propagare a informatiei si forta ei
- este pregatit sa investeasca timp si energie in urmatoarele: cunoasterea aprofundata a brandului si a domeniului sau; integrarea in echipa brandului; promovarea brandului prin mijloacele personale, in viziunea proprie, primind desigur ajutor si recompense de la brand.
- discuta cu placere despre brand, nu intelege misiunea de brand ambassador ca pe un job, ci mai degraba ca pe o activitate placuta, care poate face parte din rutina lui zilnica.
- poate fi trend-setter si formator de opinie: este dispus a impartaseasca experienta sa cu altii, sa asculte si sa ofere sfaturi pentru utilizatorii obisnuiti, sa faca recomandari si sa sustina brandul in discutii despre brand.
- nu este un vanator de premii, oferte si ocazii speciale, si mai degraba un om perseverent, capabil de angajamente de durata, caruia ii place sa invete si sa isi construiasca o imagine.
- fie ca este artistic sau tehnic, creativ sau mai degraba explicativ, este pasionat de ceea ce face si are grija de imaginea sa si a lucrurilor pe care le produce.
- stie sa lucreze in echipa, pentru ca in spatele unui brand sunt defapt, mai multi oameni care trebuie sa lucreze impreuna pentru ca brandul sa se indrepte in directia buna.
- intelege si apreciaza valoarea brandului si a produselor sale ca utilizator experimentat (adica, mai simplu spus, trebuie sa ii placa brandul al carui ambasador este)
- are capacitatea de a intelege valorile si prioritatile de marketing ale brandului si de a le respecta
- cunoaste si poate utiliza canale de promovare astfel incat sa se puna in valoare atat pe el cat si brandul
- intelege ca imaginea si actiunile sale se reflecta asupra brandului
- este constient de viteaza de propagare a informatiei si forta ei
- este pregatit sa investeasca timp si energie in urmatoarele: cunoasterea aprofundata a brandului si a domeniului sau; integrarea in echipa brandului; promovarea brandului prin mijloacele personale, in viziunea proprie, primind desigur ajutor si recompense de la brand.
- discuta cu placere despre brand, nu intelege misiunea de brand ambassador ca pe un job, ci mai degraba ca pe o activitate placuta, care poate face parte din rutina lui zilnica.
- poate fi trend-setter si formator de opinie: este dispus a impartaseasca experienta sa cu altii, sa asculte si sa ofere sfaturi pentru utilizatorii obisnuiti, sa faca recomandari si sa sustina brandul in discutii despre brand.
- nu este un vanator de premii, oferte si ocazii speciale, si mai degraba un om perseverent, capabil de angajamente de durata, caruia ii place sa invete si sa isi construiasca o imagine.
- fie ca este artistic sau tehnic, creativ sau mai degraba explicativ, este pasionat de ceea ce face si are grija de imaginea sa si a lucrurilor pe care le produce.
- stie sa lucreze in echipa, pentru ca in spatele unui brand sunt defapt, mai multi oameni care trebuie sa lucreze impreuna pentru ca brandul sa se indrepte in directia buna.
Din cele enumerate mai sus, Haotik a avut probleme cu punctul 4, de fapt din cauza ca si-a iesit din fire si a spus niste cuvinte grele a fost respins pana acum. Cred ca a invatat ceva din asta, destul cat sa nu repete aceasta greseala si mai cred ca merita a doua sansa, mai ales pentru faptul ca celelalte puncte il caracterizeaza din plin. Parerea mea.
Samsung, tu ce crezi? #HaotikAmbasador ? Eu votez DA!
Multumesc frumos pentru sustinere.
RăspundețiȘtergere